Bijdragen aan Berghapedia? Klik hier om je aan te melden !
Messerschmitt Me 109G-6 (Stokkum): verschil tussen versies
k (Messerschmidt 109G-6 (Stokkum) hernoemd naar Messerschmitt Me 109G-6 (Stokkum): juiste spelling) |
(spelling, typeaanduiding) |
||
Regel 1: | Regel 1: | ||
− | Op 19 september [[1944]] stortte om 18.15 uur aan de [[Peeskesweg]] bij [[Stokkum]] een Duitse ''' | + | Op 19 september [[1944]] stortte om 18.15 uur aan de [[Peeskesweg]] bij [[Stokkum]] een Duitse '''Messerschmitt Me 109G-6''' neer. De piloot kon het toestel per parachute verlaten. Vermoedelijk gaat het hier om een Me 109G van de ''3e Gruppe'' van ''Jagdgeschwader 27''. |
− | + | Er zijn twee manieren om het type van dit vliegtuig aan te duiden: Bf 109 en Me 109. Dit komt omdat de eerste Messerschmitts door de ''Bayerische Flugzeugwerke'' (Bf) werden gebouwd, en latere toestellen door ''Messerschmitt AG'' (Me). De toestellen die in [[gemeente Bergh|Bergh]] door de ''Aircraft Research Group Achterhoek'' (ARGA) zijn geborgen (zoals dit toestel op 3 augustus [[2002]]), zijn door ''Messerschmitt AG'' gebouwd. Daarom wordt op de [[Berghapedia]] de aanduiding Me gebruikt. | |
== Bronnen == | == Bronnen == |
Versie van 27 aug 2009 om 07:13
Op 19 september 1944 stortte om 18.15 uur aan de Peeskesweg bij Stokkum een Duitse Messerschmitt Me 109G-6 neer. De piloot kon het toestel per parachute verlaten. Vermoedelijk gaat het hier om een Me 109G van de 3e Gruppe van Jagdgeschwader 27.
Er zijn twee manieren om het type van dit vliegtuig aan te duiden: Bf 109 en Me 109. Dit komt omdat de eerste Messerschmitts door de Bayerische Flugzeugwerke (Bf) werden gebouwd, en latere toestellen door Messerschmitt AG (Me). De toestellen die in Bergh door de Aircraft Research Group Achterhoek (ARGA) zijn geborgen (zoals dit toestel op 3 augustus 2002), zijn door Messerschmitt AG gebouwd. Daarom wordt op de Berghapedia de aanduiding Me gebruikt.